péntek, április 11

Futás!!!

Pontosan hat hónapos koromban, április elsején felmerészkedtem a futógépre. Nos, jelezném, semmi extra: elején kicsit kattogott a térdem, de ez elmúlt 1-2 perc múlva. Akkor még arra tippeltem volna, hogy hegszövetek szakadtak fel.

Április 8: Dr. H látogatása, fél éves kontrollon. Nos, a combomat bőven erősíteni kell még, a kattogást, recsegés szerinte a térdkalács nem megfelelő pozíciója miatt van. Ezen pedig az izom erős tónusa tud segíteni.

(Apropó: épp ezért nem igaz, hogy hasizomfejlesztéssel nem lehet a sörpocak ellen tenni! Ugyanis akinek sörhasa van, annak nem csak a hájréteg lóg, hanem a hasizom is el van ernyedve és ki van dülledve. Ámbátor erős hasizomnál a hasfal egy "alapfeszességgel" rendelkezik, így tartva helyén magát.)

Dr. H szerint elkezdhetek táncolni, és akár sportolni is - de nem megerőltetően és nem versenyszerűen. Másrészt pedig kerülni kell mindenféle csavaró mozgást, 9-12 hónapos korig!

Tehát kedves betegtársak, felejtsük el a "hat hónap alatt rendbejövünk" álomképet. Sokmindent lehet csinálni hat hónap után, de 100%-osan rendbejönni azt még bőven nem.

Ápr 9: utolsó "kötelező" gyógytorna: szomorúan konstatáltam, hogy a rugós ágy mennyire célzottan a térdkalácsfeszítő izmot dolgozza, és hogy konditeremben én ezt mennyire nem tudom.

A gyógytornász is már úgy búcsúzott el, hogy következő alkalom akkor legyen, amikor nekem kedvem van. Egyébként meg a tánccal erősítsem a lábam.

Ápr 11, edzőterem: futógépen most (igaz, kemény gyógytorna után két nappal) sokkal jobban kattogott a lábam, nem múltak el a kattanások. Így nem erőltettem, inkább mentem a lábtológépre - ahol viszont egyre könnyebbek a gyakorlatok.

Holnap pedig első táncgyakorlás következik!

1 megjegyzés:

Csibe írta...

Jó napot kívánok!

2 hete kézilabda mérkőzésen sérültem le...az orvosi és az MRI vizsgálatok alapján elülső keresztszalag szakadást diagnosztizáltak.
Szalagpótló műtét előtt állok,ami május-június körül lesz esedékes.
Nagyon sok mindent olvastam a neten az ilyen súlyos sérülésről,és mindenhol mást olvasok a felgyógyulás hosszaságáról..
Tényleg eltarthat fél évig is,hogy újra játszhassak??Mennyi ideig kell mankóznom és gyógytornára járnom?
Persze,gondolom minden az egyén állapotától függ,de úgy az átlagban,majd a műtét után az élsportolók mennyire lesznek
"teljes értékű" sportolók?Vagy már nem lesz 100%-os állapotban sosem a térdem?
Elnézést,hogy egyszerre ennyi kérdést teszek fel,de nagyon félek a műtéttől,mert ez már nem az első lesz.Ugyanis ugyanez a térdem(jobb) már volt műtve részleges szakadással,csak most teljesen elszakadt...:(
A válaszokat/segítséget előre is nagyon szépen köszönöm!!!