vasárnap, március 30

Még egy válasz...

Hétfőn, (ápr.1) megyek keresztszalag műtétre, iskolában tornaórán foci közben kirúgták, és elszakadt. Most állok érettségi előtt, de megkockáztatom a műtétet, mert nagyon szeretek focizni, és nem bírok tovább várni. Így is ha minden igaz, 6 hónap múlva tudok legközelebb, de félek több lesz...Te hogy érzed, 6 hónap után menne focizás, keményebb futás, keményebb megterhelés?


Most vagyok hat hónapos, igaz az utolsó egy hónap gyógytornát nem vettem annyira komolyan, inkább csak úgy edzegettem a lábam.

Most én még semmiképp sem mernék focizni. Futni igen, de nem megterhelően. Még mindig ott tartok, hogy egy erősebb (1 órás) edzés után már fáj a lábam, nagyon érzem a térdemet.

A teljes gyógyulás 12-18 hónap, elvben 4-5 hónapos kortól lehet kezdeni enyhén futni, 6 hónap után meg erősebben sportolni - de még mindig nagyon odafigyelve. De. Ez átlag. Méghozzá külföldi, ahol gyorsabb ("agresszívabb") gyógytornát alkalmaznak. Minden egyéntől függ, lényeg, hogy az orvosodat kövesd, és csak akkor focizz, ha megengedte. Jaigen: és minél inkább tartod magad a gyógytornához, annál hamarabb rendbe jössz!


Mint írtam, nem vagyok orvos. Amit itt írok, az csak a saját tapasztalat, illetve amit én olvastam más ACL-témájú blogokban az interneten (sajna még csak angolul).

Sok sikert a műtéthez!

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Tállay Anfrás Főorvos műtött május elsején LCA pótlással.
Oktobertól már járok focizni nincs semmi problémám.
Forduljatok hozzá bizalommal.

Én, Csibi Attila Marosvásárhely

attila_csibi@yahoo.com