szerda, augusztus 17

Blogtárs

Őrá találtam ma, bár nevet nem találtam rajta, de máris nem érzem magam egyedül a magyar blogtérben:
http://keresztszalag.wordpress.com/ - kellemes olvasgatást! :)

Állapotjelentés, csak hogy kicsit ontopic maradjak:
- amiért nem jelentkezem sűrűn: legutóbbi állapotjelentés óta nem változott semmi
- mozgásban változás: már nem salsázom, de heti 3x konditerem, 20p-es bemelegítő futással
- még mindig, ha ráedzek a lábamra, akkor kevesebbet recseg
- és gyakoribb lesz a recseégs, ha kihagyom egy ideig az edzéseket
- semmi más baja nincs (nem fáj, futás, röplabda, szinte bármely sport megy rendesen)

4 megjegyzés:

Lilian írta...

reggel 3/4 5 van es a fajdalomtol nem tudok aludni, orak ota fent vagyok. nem ez az elso keresztszalag mutetem,sajnos. igazibol mar tul vagyok a bal terden 1 keresztszalag-porc muteten 2003ban es az utobbi egy evben 2 porcmuteten,ev elejen elszakitottam a jobb terdet is. az utolso kettot Londonban csinaltak.mennyei manna a blog, jo olvasgani, meg akkor is hogy eleg nagy a rutinom terdmutetekben. kicsit olyan mintha most egy korteremben lennek es nem egyedul szenvednek a fajdalomtol, laztol...

ritch írta...

Kitartás, lélekben minden sorstársunk Veled van!

Névtelen írta...

Sziasztok!

Két ok miatt írok ide:

1. 2010-ben elszakadt az elülső keresztszalagom a jobb térdemben, egy kis porcsarló leszakadással megfűszerezve. A történetem talán tanulságos lehet.....

2. A story végén lesz egy kérdésem is :)

Szal 2010-ben ért a baleset. Már elég régen rakoncátlankodott a térdem, és egy meccsen egy sima felugrásnál, pici reccsenés, és nyekk. Éreztem, hogy gubanc van.

Meccs után baleseti Tatabányán, semmi protekció, semmi kenőpénz, normál eljáráson estem át(artroszkópos vizsgálat, rá egy hónappal plasztika, gyógytorna, kontroll vizsgálatok). Persze voltak bakik, vicces sztorikat is tudnék mesélni, de ez nem az én blogom :), de megmondom őszintén "sima" mezei állampolgárként is van visszaút a keresztszalag-szakadásból.

Egy-két jótanács, megfontolás céljára, nem akarom megmondani a tutit, de nekem ezek segítettek:

1: Bízz meg orvosodban, amit mond azt csináld, ő látta a térdedet belülről, ő ismeri a legjobban a helyzeteted. Mindig vannak önképző orvosin végzett ismerősök, akik megmondják a frankót, de a doki mégiscsak doki.

2: Járj gyógytornára, szenvedj!!!

3: Amikor már úgy érzed minden rendben, csak óvatosan, akkor is tartsd be az orvosi intelmeket. Ne rohanj vissza a pályára, csak ha a doki is engedi. (szobabicikli-futás-foci, nekem ez volt a sorrend)

4: A szakadás örök stigmaként rajtad marad, próbálj jobban odafigyelni a testedre, sose lesz már a régi teljesen az a térd. Porcerősítők nekem nagyon sokat segítettek, műtét óta fokozottan ügyelek arra, hogy igyak megfelelő mennyiségű folyadékot, egyek megfelelő minőségű ételeket. Edzés, meccs után nyújts!!! (ha eddig nem tetted)

Bár eltelt már pár hónap azóta, de akkor is nagy szó, hogy ugyanazt csinálhatom, mint a műtét előtt, nincsenek fájdalmaim stb. Heti 30 km-et futok, focizom egyesületi szinten stb.

És a kérdés a végére.....

Bár fájdalmam semmi, és tán már semmi nem indokolja, de foci közben (csak foci közben), még hordom a sportoláshoz való térdrögzítőmet, bár jó lennne már letennem. Milyen vizsgálati módszert tudtok, ami alapján megmondják, hogy minden oké a térdemben, és mehet a foci (kitámasztások, csavaró hatások, felugrások stb.) térd"gép" nélkül. Hova menjek, mennyibe fog kerülni stb. ?

Köszönöm válaszaitokat!

Ja, és ez a blog nagyon sok erőt adott a felépülésem ideje alatt, emléxem, ágyból néztem a 2010-es vb-t, baromira le voltam törve, de ez a blog egy kicsit felcsillantotta az alagút végén a fényt... KÖSZÖNÖM.

Üdv.

N.

HeroFactory írta...

Én is egy hasonló blogot írok a saját mutetemrol az nem keresztszalag hanem aszeptikus osteonecrosis de a túlélési mód majd hogy nem ugyanaz!!:)
terdmutet.blogspot.com