péntek, november 16

Bukdácsolunk...

Kedden meglátogattam Dr HI-t, új infók:
  • térdem szép, a duzzadás, ami látszik, az már nem annyira folyadék
  • innentől nem kell térdrögzítőt hordani!
  • fájdalom oldalt-elöl (térdkalácstól balrább): az nyálkahártya/ízületi tok, semmi gond
  • heg alatti érzéketlenség: pont a vágást keresztezi egy fentről átlósan lejövő, cérnavékonyságú idegszál, amit a vágást kifeszítő kampó (??) valószínűleg megnyomott; az érzés 1-2 hónap után visszajön. Ezt olvastam másnál is, tényleg ennyi kellett; de van, akinek nem jött vissza :( Annyira egyébként ez nem probléma, és nem is 100%-osan érzéketlen. Szóval szerintem van esélyem :)
  • tánc alaplépés szinten: nem. Még ennyit sem, mert a zene elvisz, elfelejtem a lábamat, és kész a baj. Vigyázni kell az alkohollal is.
  • alapvetően normális életet kell élni, de nem szabad "gyilkolni" a térdet; gondolom én ez azt jelenti, hogy ha elfárad / kezd fájni, akkor kötelezően abba kell hagyni, amit csinálok
  • kisebb térdrögzítő kell-e? Nem. Majd esetleg később sportolásnál.
  • autóvezetés: nincs igazán alapszabály; ha már stabilan járkál az ember, akkor vezetni is lehet. Tehát vezethetek. :)
  • következő vizit: 3 hónapos korában. Ez dec 25-én lenne, tehát megyek inkább januárban; január 3-án, csütörtökön. Jó hír: "majd akkor beszélhetünk a táncról". De azért 3 hónaposan alaplépésen kívül tényleg nem fogok semmi mást csinálni...
Szerda nem volt jó nap. Munkába menet ráléptem egy műanyag csomagolóhurokra (azok a jó erős, vékony szalagok), a másik lábammal meg a hurok kiálló végébe akadtam - elkezdtem dőlni. Reflexből a jobb lábammal trappoltam egy nagyon, és itt áldom a túl óvatos természetem, hogy még rajtam volt a térdrögzítő... a térdnek semmi baja nem lett, de sajnos a hátsó combizommal (ahonnan gyakorlatilag amputálták a pótszalagot) stabilizáltam magam. Ennek köszönhetően óriási fájdalom, mintha kettétépték volna az izmot...

Aznap gyógytornán is elég szelektív gyakorlatokat végeztünk, de azokból jó erőseket. Gyógytornász infók:
  • szobabiciklit 7. hét elején minimális ellenállással 1-2 percig ki lehet próbálni, utána meg kell nézni, leszállva mit szól hozzá a térd. Ha megy, akkor napi 3-4-szer 5 perceket lehet így.
  • lépcsőzés: lehet fel és le is, de csak a napi mozgáshoz szükséges adagot, nem tréningezni (mázli, hogy az elsőn lakom :))
És ma volt az első nap, hogy teljesen térdrögzítő nélkül jöttem munkahelyre.

Nincsenek megjegyzések: