vasárnap, október 7

Szeptember 17: Dr. HL

Szóval eljött a hétfő, 17.00-ra volt időpontom Dr. HL-hez a magánrendelőjébe. Odaérek, rendelő dugig, alig tudtam leülni... Végre sikerült, majd egy óra 20 perc várakozás (félálomban alvás) után be is jutottam. Teccikérteni, magánrendelő, megbeszélt időpont, 8 ezer forintos vizitdíj.

Meséltem neki a sztorit, kérdezi, miért mentem el hozzá, ha már van orvosom - mondom, több szem többet lát. Rosszallóan mondja, hogy ezzel nem ért egyet... Arra nem is gondol, hogy esetleg egyik orvos megláthat valamit, amit a másik nem?? Emberek vagyunk, mindenki tévedhet, itt nem a büszkeségről kellene szólnia a dolognak.

A vizsgálat két percig tartott. Lachmann és asztalfiókteszt (ld köv bejegyzés) pozitív, érdekes, én is sokkal lazábbnak éreztem a térdemet, feltételezem a másfél órás bóbiskolás alatt volt alkalma ellazulnia az izmoknak.

Még érdekes volt, hogy egy tanítványa ott figyelt vizsgálat alatt, és mókás volt, hogy egy másik meg az elhúzott függöny mögött hallgatózott. Kicsit kísérleti nyúlnak, nem kiemelt betegnek (hahó, magánrendelő!) éreztem magam.

Megnyomkodta a térdemet oldalról is, mondtam, hogy nem fáj jobban, mint a bal térdemen való nyomkodás.

Diagnózis: teljes keresztszalag (LCA) szakadás, porcsérülés; javasolt a szalagpótló műtét. (Magyarázat: "egyszerű műtét, két kicsi lyukon keresztül pótoljuk az elszakadt szalagot". Hát hadd ne röhögjem el magam.)

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Jó napot kívánok !

2009.AUG.22-én megsérültem.. Első bajnoki focimeccsemen.Felugrottam fejelni és rosszul érkeztem le a földre. 2 roppanást éreztem a térdemben. Sajnos , ordítottam,annyira fájt.Ölbe kellett levinni a pályáról. Beértünk apukámmal a Kórházba,és azt mondták,hogy 2-3 hét pihi, ,,csak" húzódás .. Mondtam magamba,valami itt nem stimmel.mert annyira fáj,hogy nem tudok ráállni.Estére fel volt dagadva.. Mankót se kaptam,semmit. 2 hétig ugráltam. :S. Na meg persze feküdtem vele,mert nem tudtam mit csinálni. Azonban a térdem beakadt, s nem tudtam se nyújtani se hajlítani. 2 hét múlva visszamentünk dokihoz. Egyből MRI.Ami kimutatta,hogy részleges térd keresztszalag szakadásom van. És porcleválás is :S. Azt mondta,h jegelés stb. és góygytorna. Nem sokat tudtam tornázni az első hónapokban,mert nem tudtam lábra állni. Okt.közepére tudtam már menni. ( sántítva):(. Mindenki azt hitte,h teljes szakadásom van, az MRI nem mutatta ki normálisan.OKt.végén történt az atroszkópos kisműtét,ami kimutatta,h porc meggyógyult,viszont a szalagom kétharamd része el van szakadva :S. Anyáék örültek,h nem kell műtét.Azonban én nem örültem neki,mert sokan mondták már,h a részleges sokkal rosszabb,mint a teljes. És sajnos igazam lett. 9 hónap telt el és még mindig nem nyúlik a lábam. 9 Hónapos torna elteltével. És szinte minden este jegelnem kell,annyira beduzzad..
Most érettségizek,de érettségi után mindenképpen megcsináltatjuk,mert az nem lehet,h vaalaki 18 évesen abbahagyja a gyerekkori álmát,amit már 4 éves korába elsajátított magának. Én nem adtam fel. Itt csak az a kérdés,hogy lehet-e műteni részleges-szakadást? Nekem nagyon fontos lenne,ha sikerülne megcsinálni,mert tesivel szeretnék továbbtanulni, + focizni :)